Veel gestelde vragen

We begrijpen dat je hoogstwaarschijnlijk een aantal vragen zal hebben, dus hebben we de meestvoorkomende vragen voor je op een rij gezet.

Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact op via 088 - 765 19 95 en wij helpen je graag verder.

RED Evolution START

  1. Wat is de inhoud van een RED Evolution START pakket?
  2. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution START pakket?
  3. Hoe bedien ik mijn voordeur met een mechanische sleutel?
  4. Hoe bedien ik mijn voordeur met een elektronische sleutel?
  5. Hoe kan ik een nieuwe elektronische sleutel toevoegen(programmeren)?
  6. Hoe kan ik een elektronische sleutel blokkeren (uitprogrammeren)?
  7. Hoe kan ik een verloren elektronische sleutel verwijderen(uitprogrammeren)?
  8. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED?
  9. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED knipperen?
  10. Hoe vervang ik de batterij?
  11. Hoe veilig is RED Evolution?

RED Evolution PLUS & EXTRA

  1. Wat is de inhoud van een RED Evolution PLUS pakket?
  2. Wat is de inhoud van een RED Evolution EXTRA pakket?
  3. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution PLUS pakket?
  4. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution EXTRA pakket?
  5. Hoe sluit ik de Netbox Live aan op het internet?
  6. Mijn internetmodem bevindt zich in de woonkamer?
  7. Hoe log ik voor de eerste keer in voor RED CQ-Net Live?
  8. Hoe kom ik aan de gratis CQ-Mobile app(IOS/Android)?
  9. Hoe bedien ik mijn voordeur met een mechanische sleutel?
  10. Hoe bedien ik mijn voordeur met een elektronische sleutel?
  11. Hoe kan ik een nieuwe elektronische sleutel toevoegen(programmeren)?
  12. Hoe kan ik een elektronische sleutel blokkeren (uitprogrammeren)?
  13. Hoe kan ik een verloren elektronische sleutel verwijderen (uitprogrammeren)?
  14. Hoe open ik mijn voordeur op afstand?
  15. Hoe kan ik mijn toegangshistorie inzien (geschiedenis)?
  16. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED?
  17. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED knipperen?
  18. Hoe vervang ik de batterij?
  19. Hoe veilig is RED Evolution?

RED Personenalarmering START

  1. Wat is de inhoud van een RED Personenalarmering START pakket?
  2. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Personenalarmering START pakket?
  3. Hoe sluit ik de Netbox Live aan op internet?
  4. Mijn internetmodem bevindt zich in de woonkamer?
  5. Hoe log ik voor de eerste keer in voor RED CQ-Net Live?
  6. Hoe kom ik aan de gratis CQ-Mobile app(IOS/Android)?
  7. Hoe kan ik mantelzorgers aanmaken?
  8. Hoe loggen mantelzorgers in?

RED montage werkzaamheden

  1. Welke werkzaamheden worden er verricht door een RED monteur?
  2. Welke werkzaamheden worden er niet verricht door een RED monteur?

RED Evolution START

  1. Wat is de inhoud van een RED Evolution START pakket?
    Het RED Evolution START pakket bestaat uit;
    - Nemef Elektronisch veiligheid deurgarnituur SKG***
    - Nemef elektronisch meerpuntslot
    - Nemef sluitgarnituur t.b.v. meerpuntslot
    - Nemef elektronisch sleutel, 3 stuks (Keyfob)
    - Nemef programmeerkaart
    - Nemef montage en programmeer handleiding
  2. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution START pakket?
    Bij het bestellen dient u onderstaand op te geven;
    - Deur is van hout, anders contact opnemen met RED klantenservice
    - Deurhoogte hoger of kleiner dan 2200 mm
    - Draairichting van de deur, 1 = links, 2 = rechts
    Draairichting
  3. Hoe bedien ik mijn voordeur met een mechanische sleutel?
    U kunt uw voordeur met een mechanische sleutel bedienen, door deze een ¼ slag open te draaien, daarna de sleutel verwijderen en middels de deurkruk heeft u eenmalig toegang tot de voordeur.
  4. Hoe bedien ik mijn voordeur met een elektronische sleutel?
    U kunt uw voordeur met een elektronische sleutel bedienen, door deze aan te bieden bij het leesvenster (zwart), indien u een GROEN LED ziet heeft u middels de deurkruk eenmalig toegang tot de voordeur.
  5. Hoe kan ik een nieuwe elektronische sleutel toevoegen (programmeren)?
    U kunt een nieuwe elektronische sleutel toevoegen (programmeren) middels het gebruik van de meegeleverde programmeerkaart. Als u de programmeerkaart aanbiedt bij het leesvenster (zwart), gaat een GROEN LED knipperen, u biedt de nieuwe sleutel aan, GROEN LED, u nieuwe sleutel is toegevoegd.
  6. Hoe kan ik een elektronische sleutel blokkeren (uitprogrammeren)?
    U kunt een elektronische sleutel blokkeren (uitprogrammeren) middels het gebruik van de meegeleverde programmeerkaart. Als u de programmeerkaart aanbiedt bij het leesvenster (zwart), gaat een GROEN LED knipperen, u biedt de te blokkeren sleutel aan, RODE LED, sleutel is geblokkeerd.
  7. Hoe kan ik een verloren elektronische sleutel verwijderen (uitprogrammeren)?
    U kunt een verloren elektronische sleutel verwijderen (uitprogrammeren) middels het gebruik van de meegeleverde programmeerkaart. Als u de programmeerkaart aanbiedt bij het leesvenster (zwart), gaat een GROEN LED knipperen, u biedt de programmeerkaart 2 maal aan, Het leesvenster RODE LED gaat knipperen, wederom biedt u de programmeerkaart 2 maal aan, GROEN LED. ALLE elektronische sleutels zijn uitgeprogrammeerd. Middels nieuwe elektronische sleutels toevoegen kunt u de gewenste elektronische sleutel toevoegen (programmeren), zie punt 5.
  8. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED?
    Deze elektronische sleutel is niet geautoriseerd en heeft geen toegang, middels punt 5 kunt u deze elektronische sleutel toevoegen.
  9. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel zie ik een RODE LED knipperen?
    Indien bij het aanbieden van geautoriseerde sleutel, eerste RODE LED gaat knipperen en daarna GROEN LED verschijnt, heeft u toegang, maar zijn de batterijen bijna leeg. Deze dient u te vervangen, volgens punt 10.
  10. Hoe vervang ik de batterij?
    Aan de onderzijde van het binnenschild, zit het batterijklepje, deze kunt u losschroeven, en kunt u de 2 AA-1,5Volt batterijen vervangen. Programmering blijft behouden na vervanging van de batterijen.
  11. Hoe veilig is RED Evolution
    Het RED Evolution systeem bestaat uit een zeer veilige SKG***, slot / beslag combinatie. Deze voldoet aan het bekende Politie Keurmerk Veilig Wonen. De elektronische sleutels zijn uniek en hebben een eigen nummer. Alleen geprogrammeerde elektronische sleutels hebben toegang tot uw voordeur.

Terug naar boven

RED Evolution PLUS & EXTRA

  1. Wat is de inhoud van een RED Evolution PLUS pakket? Het RED Evolution PLUS pakket bestaat uit;
    - Nemef elektronisch veiligheid deurgarnituur, SKG***
    - Nemef elektronisch meerpuntslot
    - Nemef sluitgarnituur t.b.v. meerpuntslot
    - Nemef elektronisch sleutel, 3 stuks (Keyfob)
    - Nemef programmeerkaart
    - Nemef montage handleiding
    - Nemef RF-Module
    - Netbox Live
  2. Wat is de inhoud van een RED Evolution EXTRA pakket? Het RED Evolution EXTRA pakket bestaat uit;
    - Nemef elektronisch veiligheid deurgarnituur, SKG***
    - Nemef elektronisch meerpuntslot
    - Nemef sluitgarnituur t.b.v. meerpuntslot
    - Nemef elektronisch sleutel, 3 stuks (Keyfob)
    - Nemef programmeerkaart
    - Nemef montage handleiding
    - Nemef RF-Module
    - Netbox Live
    - CQ-3 personenalarmeringszender (Zie RED personenalarmering START)
    - CQ-3 laadstation
  3. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution PLUS pakket?
    Bij het bestellen dient u onderstaand op te geven;
    - Deur is van hout, anders contact opnemen met RED klantenservice
    - Deurhoogte hoger of kleiner dan 2200 mm
    - Draairichting van de deur, 1 = links, 2 = rechts
    Draairichting
  4. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Evolution EXTRA pakket?
    Bij het bestellen dient u onderstaand op te geven;
    - Deur is van hout, anders contact opnemen met RED klantenservice
    - Deurhoogte hoger of kleiner dan 2200 mm
    - Draairichting van de deur, 1 = links, 2 = rechts
    Draairichting
  5. Hoe sluit ik de Netbox live aan op internet?
    De Netbox Live moet zijn aangesloten op uw eigen internetverbinding, middels de bijgeleverde UTP aansluitkabel. Daarbij dient u de meegeleverde 230V aansluitstekker in het stopcontact te steken. De Netbox Live en bijbehorende RF-Module wordt bij voorkeur geplaatst in uw meterkast van de woning.
  6. Mijn internetmoden bevindt zich in de woonkamer?
    De Netbox Live werkt op een bekabelde internetverbinding. Er zijn uiteraard verschillende mogelijkheden om Netbox Live op internet aan te sluiten. Bijvoorbeeld door vrij in de markt verkrijgbare netwerkpluggen.
  7. Hoe log ik voor de eerste keer in voor CQ-net Live?
    Als u voor de eerste keer gebruik wilt maken van het CQ-Net Live beheer platform, dient u in te loggen.
    - Ga naar: https://portal.cqnetlive.eu/
    - Vul uw e-mailadres in en klik op wachtwoord aanvragen
    - Uw tijdelijk wachtwoord is verzonden naar uw e-mailadres
    - Vul uw tijdelijk wachtwoord in en klik op inloggen
    - Geef uw nieuwe wachtwoord op en klik op inloggen
    - U bent nu ingelogd en kan gebruik maken van CQ-Net Live
    Zie voor instructievideo: YouTube
  8. Hoe kom ik aan de gratis CQ-mobile app(IOS/Android)?
    Het CQ-Net Live systeem is ook te gebruiken middels uw smartphone of tablet, hiervoor is een gratis app beschikbaar voor IOS / Android
    - IOS, ga naar de appstore of gebruik deze link
    - Android, ga naar google play store of gebruik deze link
  9. Hoe bedien ik mijn voordeur met een mechanische sleutel?
    U kunt uw voordeur met een mechanische sleutel bedienen, door deze een ¼ slag open te draaien, daarna de sleutel verwijderen en middels de deurkruk heeft u eenmalig toegang tot de voordeur.
  10. Hoe bedien ik mijn voordeur met een elektronische sleutel?
    U kunt uw voordeur met een elektronische sleutel bedienen, door deze aan te bieden bij het leesvenster (zwart), indien u een GROEN LED ziet heeft u middels de deurkruk eenmalig toegang tot de voordeur.
  11. Hoe kan ik een nieuwe elektronische sleutel toevoegen (programmeren) ?
    Door in te loggen op CQ-Net Live, zie punt 7, kunt u, uw sleutels beheren.
    - Biedt uw nieuwe sleutel aan bij de voordeur.
    - Kijk in de geschiedenis van uw voordeur op CQ-Net Live.
    - U ziet de geweigerde sleutel, met het sleutelnummer.
    - Ga naar Relaties en maak een nieuwe relatie aan.
    - Vul het sleutelnummer in en zet het vinkje aan bij toegang en toegang CQ-Mobile.
    - Opslaan en uw nieuwe sleutel is toegevoegd.
    Zie voor instructie video: YouTube
  12. Hoe kan ik een elektronische sleutel blokkeren (uitprogrammeren)?
    Door in te loggen op CQ-Net Live, zie punt 7, kunt u, uw sleutels beheren.
    - Ga naar Relaties en kies de te blokkeren relatie.
    - zet het vinkje uit bij toegang en toegang CQ-Mobile.
    - Opslaan en deze sleutel is geblokkeerd voor toegang.
  13. Hoe kan ik een verloren elektronische sleutel verwijderen (uitprogrammeren)?
    Door in te loggen op CQ-Net Live, zie punt 7, kunt u, uw sleutels beheren.
    - Ga naar Relaties en kies de te blokkeren relatie.
    - Verwijder deze relatie in het geheel of verwijder het sleutelnummer.
    - Opslaan en de verloren sleutel is verwijderd.
  14. Hoe open ik mijn voordeur op afstand?
    Door in te loggen op CQ-Net Live of CQ-Mobile, kunt u, uw deuren openen middels internet, PC, Smartphone of Tablet.
    Zie voor instructie video: YouTube
  15. Hoe kan ik mijn toegangshistorie inzien (geschiedenis)?
    Door in te loggen op CQ-Net Love of CQ-Mobile, kunt u, uw voordeur geschiedenis inzien, middels de functie geschiedenis onderin het scherm. Zie voor instructie video: YouTube
  16. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel, zie ik een RODE LED?
    Deze elektronische sleutel is niet geautoriseerd en heeft geen toegang, middels punt 11 kunt u deze elektronische sleutel toevoegen.
  17. Bij het aanbieden van een elektronische sleutel, zie ik RODE LED knipperen?
    Indien bij het aanbieden van geautoriseerde sleutel, eerste RODE LED gaat knipperen en daarna GROEN LED verschijnt, heeft u toegang, maar zijn de batterijen bijna leeg. Deze dient u te vervangen, volgens punt 18.
  18. Hoe vervang ik de batterij?
    Aan de onderzijde van het binnenschild, zit het batterijklepje, deze kunt u losschroeven, en kunt u de 2 AA-1,5Volt batterijen vervangen. Programmering blijft behouden na vervanging van de batterijen.
  19. Hoe veilig is RED Evolution?
    Het RED Evolution systeem bestaat uit een zeer veilige SKG***, slot / beslag combinatie. Deze voldoet aan het bekende Politie Keurmerk Veilig Wonen. De elektronische sleutels zijn uniek en hebben een eigen nummer. Alleen geprogrammeerde elektronische sleutels hebben toegang tot uw voordeur. De beheeromgeving CQ-Net Live of CQ-Mobile, zijn uiterst veilig, middels het persoonlijk inloggen op dit systeem hebben anderen geen toegang tot uw voordeur.

Terug naar boven

RED Personenalarmering START

  1. Wat is de inhoud van een RED Personenalarmering START pakket?
    Het RED Personenalarmering START pakket bestaat uit;
    - Netbox Live
    - CQ-3 personenalarmeringszender
    - CQ-3 laadstation
  2. Wat dien ik op te geven bij het bestellen van een RED Personenalarmering START pakket?
    Bij het bestellen dient u onderstaand op te geven;
    - naw gegevens en e-mailadres voor registratie en inloggen op uw beheer platform, CQ-Net Live.
  3. Hoe sluit ik de Netbox Live aan op internet?
    De Netbox Live moet zijn aangesloten op uw eigen internetverbinding, middels de bijgeleverde UTP aansluitkabel. Daarbij dient u de meegeleverde 230V aansluitstekker in het stopcontact te steken. De Netbox Live en bijbehorende RF-Module wordt bij voorkeur geplaatst in uw meterkast van de woning.
  4. Mijn internetmodem bevindt zich in de woonkamer?
    De Netbox Live werkt op een bekabelde internetverbinding. Er zijn uiteraard verschillende mogelijkheden om Netbox Live op internet aan te sluiten. Bijvoorbeeld door vrij in de markt verkrijgbare netwerkpluggen.
  5. Hoe log ik voor de eerste keer in voor CQ-net Live?
    Als u voor de eerste keer gebruik wilt maken van het CQ-Net Live beheer platform, dient u in te loggen.
    - Ga naar: https://portal.cqnetlive.eu/
    - Vul uw e-mailadres in en klik op wachtwoord aanvragen
    - Uw tijdelijk wachtwoord is verzonden naar uw e-mailadres
    - Vul uw tijdelijk wachtwoord in en klik op inloggen
    - Geef uw nieuwe wachtwoord op en klik op inloggen
    - U bent nu ingelogd en kan gebruik maken van CQ-Net Live
    Zie voor instructievideo: YouTube
  6. Hoe kom ik aan de gratis CQ-mobile app(IOS/Android)?
    Het CQ-Net Live systeem is ook te gebruiken middels uw smartphone of tablet, hiervoor is een gratis app beschikbaar voor IOS / Android
    - IOS, ga naar de appstore of gebruik deze link
    - Android, ga naar google play store of gebruik deze link
  7. Hoe kan ik mantelzorgers aanmaken?
    Door in te loggen op CQ-Net Live, zie punt 5, kunt u, uw sleutels beheren.
    - Ga naar Relaties en maak een nieuwe relatie aan.
    - Zet het vinkje aan bij mantelzorg.
    - Ga naar Mijn zorg.
    - Klik op mantelzorg voor uw mantelzorgers.
    - Indien gewenst kik op belvolgorde om deze aan te passen.
    - klik op vinkje aan voor beschikbaarheid mantelzorg.
    Zie voor instructie video: YouTube
  8. Hoe loggen mantelzorgers in?
    Uw mantelzorgers kunnen gebruik maken van CQ-Net Live en CQ-Mobile, deze kunnen inloggen volgens punt 5.
    - Mantelzorgers gebruiken CQ-Mobile om uw personenalarmering oproep te kunnen afhandelen met hun smartphone.
    - Mantelzorgers kunnen indien gewenst ook bereikbaar zijn op hun vaste telefoonaansluiting.
    Zie voor instructievideo: YouTube

Terug naar boven

RED montage werkzaamheden

  1. Welke werkzaamheden worden er verricht door een RED monteur?
    Onze montage service welke aan u wordt aangeboden wordt uitgevoerd door goed getraind en praktisch opgeleid personeel op locatie.
    Uw voordeur wordt volgens onderstaande werkmethode aangepast naar RED Evolution.
    - Controle op correcte toepassing RED Evolution voor aanvang werkzaamheden.
    - Verwijderen bestaand slot en deurbeslag
    - Afdichten middels 2-componenten plamuur van bestaande sparingen.
    - Infrezen middels professioneel gereedschap van de sparingen bedoeld voor RED Evolution.
    - Plaatsen van de benodigde componenten in deur en kozijn.
    - Compleet doortesten van de componenten op correcte werking.
    - Schoon opleveren.
    - Uitleg over de werking van RED Evolution
  2. Welke werkzaamheden worden niet verricht door een RED monteur?
    Onze montage service voorziet niet in het schilderwerk welk eventueel is benodigd om in het zicht blijvende sparingen af te werken.
    Deze sparingen worden conform punt 1, middels hoge kwaliteit 2-component plamuur, schilder klaar aan u opgeleverd.
    Indien er geen stopcontact of internet bekabelde verbinding aanwezig is in uw meterkast van de woning, kan onze service monteur uw Netbox Live niet functioneel getest opleveren. Uiteraard werkt uw elektronische toegang wel bij oplevering.

Terug naar boven